Retourneren

Om welke reden wil je een artikel retourneren?

Je bent op deze pagina omdat je een artikel retour wilt sturen. Op basis van de reden van retour helpen wij jou graag verder. Selecteer hieronder de reden:

Je hebt iets besteld maar wenst iets te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. (Ook wanneer je iets zakelijk hebt besteld voor eigen gebruik) Zo heb je als bedrijf onderzoeksplicht en ben je uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).


Stap 1

Om als zakelijke klant een product voor service of garantie aan ons te retourneren heb je eerst een RMA-nummer nodig. Deze kun je aanvragen door contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 31 (0)88 205 29 05


Stap 2

Download hier eenvoudig ons RMA formulier in PDF formaat en print het uit. Vul de door ons benodigde gegevens in en stuur het formulier per email service@wave-distributie.nl of per post naar:
WAVE Distributie
Tav. klantenservice
Marconiweg 1
4691 SV Tholen


Stap 3

De goederen dien je voldoende gefrankeerd te versturen naar het volgende adres:
WAVE Distributie
Tav. klantenservice
Marconiweg 1
4691 SV Tholen


Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. Je hebt dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service – dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat je een iets versnelde service afhandeling hebt.

Indien je wilt weten of dit aan te raden is voor jouw defecte artikel kun je hier de fabrikant van jouw defecte product kiezen. Je vindt dan per fabrikant ons advies of je beter met de fabrikant of met ons contact op kunt nemen. Ook zie je de bijbehorende gegevens over de helpdesk of website van de betreffende fabrikant.


Valt het product nog binnen de garantieperiode?

Dan kun je onderstaande stappen volgen.


Valt het product buiten de garantieperiode?

Dat betekent niet per definitie dat je niet geholpen kunt worden. Alleen indien er een reparatie nodig is, dien je wel de reparatiekosten te betalen. Ook bieden steeds meer fabrikanten een fabrieksgarantie welke langer is dan de wettelijke garantieperiode. Je kunt in dat geval bij de desbetreffende fabrikant controleren wat de gehanteerde fabrieksgarantie is. Indien het product namelijk binnen de fabrieksgarantie valt, kun je direct bij de fabrikant terecht voor een verdere garantie afhandeling. Meer informatie hierover vind je meestal op de website van de fabrikant.


Voor meer informatie over garantie in het algemeen, klik hier.

Stap 1

Ben je er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien je nog twijfelt dan raden wij jou aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen je eventueel assisteren bij het vaststellen van het defect. Dit kan zowel telefonisch: 31 (0)88 205 29 05 als per e-mail: service@wave-distributie.nl.


Stap 2

In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen - zelfs als het product nog binnen de garantieperiode valt. Dit kan onder andere komen door: aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen), het verwijderen van garantie zegels of stickers, kortsluiting door een verkeerde energievoorziening, etc. Wij raden je aan om alvorens jouw product op te sturen eerst te bekijken of jouw product niet uitgesloten is van garantie.


Stap 3

Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. Jouw klant heeft dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat je een versnelde service afhandeling hebt of dat de fabrikant het thuis ophaalt en aflevert. Om te weten of dit voor jou aan te raden is, kun je kijken bij Directe service van fabrikanten op basis van fabrikant.

Staat jouw product of productgroep er niet tussen? Dan kun je het beste contact opnemen met WAVE.


Stap 4

Neem contact op met de klantenservice omtrent jouw defecte product. Zij zullen je adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het teruggestuurd dient te worden naar de fabrikant.

Klantenservice
Maandag - Donderdag:08:30 – 17:30 uur
Vrijdag:08:30 – 16:00 uur
Telefoon: 31 (0)88 205 29 05
E-mail:service@wave-distributie.nl


Indien het een PC-systeem betreft:

Indien jouw computer door ons gebouwd is (standaard systeem of speciaal voor je geassembleerd) dan raden wij je aan, indien mogelijk, eerst de meegeleverde recovery van Windows te gebruiken. Raadpleeg eventueel de meegeleverde recovery handleiding of neem voor ondersteuning contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch: 31 (0)88 205 29 05 of per e-mail: service@wave-distributie.nl.


Stap 5

Indien de klantenservice heeft aangegeven dat het product opgestuurd dient te worden dien je het onderstaande retourformulier in te vullen en af te drukken.

Online-RMA-Formulier


Stap 6

Verpak de goederen, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.

Houd er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

De goederen dien je voldoende gefrankeerd te versturen onder vermelding van jouw RMA nummer naar het volgende adres:

WAVE Distributie
Tav. klantenservice
Marconiweg 1
4691 SV, Tholen


Let op: wij geven ten alle tijden maximaal de garantietermijn en bijbehorende voorwaarden door, welke de fabrikant of onze leverancier hanteert.


Ondanks zorgvuldige behandeling en het gebruik van hoogwaardige verpakkingsmaterialen kan het voorkomen dat producten gedurende het bezorgingproces naar de klant beschadigen.


Indien je de bestelling nog niet hebt aangenomen:

Als je bij aflevering al kunt zien dat de levering beschadigd is óf dat deze open is of is geweest, adviseren wij je deze te weigeren. Wij ontvangen de levering dan retour. Om toch zo snel mogelijk over jouw producten te kunnen beschikken, kun je ons van je weigering en de reden hiervoor alvast op de hoogte stellen. We hoeven dan met het opsturen van nieuwe producten meestal niet te wachten tot de producten terug zijn.


Mocht je van mening zijn dat de schade aan de zending geen invloed heeft gehad op de kwaliteit van de producten, dan kun je overwegen het pakket toch te accepteren. Laat in dat geval door de postbode of koerier ter plekke een zogenaamd 'proces-verbaal' opmaken. Blijkt achteraf dat er toch schade aan de inhoud is aangericht, dan verzoeken wij je ons dit direct te melden. Hierbij hebben we de volgende gegevens van je nodig:


  • Jouw klantnummer
  • Het factuurnummer
  • De verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • De aard van de beschadiging.
  • Foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals je deze hebt ontvangen

Deze kun je per e-mail sturen naar service@wave-distributie.nl. Wij nemen vervolgens contact met je op om de te volgen stappen te bespreken.


Indien je de bestelling wel hebt aangenomen:

Indien je de bestelling hebt aangenomen en je onverhoopt schade treft aan de verpakking en/of producten verzoeken wij je om de volgende gegevens naar ons te sturen:


  • Jouw klantnummer
  • Het factuurnummer
  • De verzendcode (de code onder de barcode op de adressticker van het pakket)
  • De aard van de beschadiging.
  • Foto’s van de beschadigde verpakking en/of producten zoals je deze thuis hebt ontvangen

Deze kun je per e-mail sturen naar service@wave-distributie.nl. Wij nemen vervolgens contact met je op om de te volgen stappen te bespreken.


Wil je liever telefonisch contact omtrent jouw transportschade? Dit is uiteraard ook mogelijk.


Maandag - Donderdag:08:30 – 17:30 uur
Vrijdag: 08:30 – 16:00 uur
Telefoon: 31 (0)88 205 29 05
E-mail: service@wave-distributie.nl


Wat betekent garantie?

Garantie betekent dat je van de leverancier van een product mag verwachten dat deze gedurende de overeengekomen garantietermijn garant staat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het geleverde product.

Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor je worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Dienst is vastgesteld.

Het testen van garantiegevallen is binnen het kader van onze klantenservice kosteloos. We vragen echter jouw begrip voor het feit dat wij voor niet-garantiegevallen de kosten voor het testen en eventuele retournering aan je doorberekenen.

Bij defecten na het verstrijken van de garantieperiode ondersteunt WAVE je desgewenst ook. Afwijkende garantiebepalingen van fabrikanten geven wij aan je door, zonder deze echter te kunnen garanderen.

Om de afhandeling van garantieclaims te versoepelen verzoeken wij jou, vóór toezending van het defecte product, onze aanwijzingen met betrekking tot retournering door te lezen. Zo help je wellicht onnodige kosten te voorkomen en is een snelle afhandeling mogelijk.


Het vervallen van de garantie

Houd er rekening mee dat bij mechanische beschadigingen zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan, jouw recht op garantie vervalt. Evenmin vervalt de garantie indien fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik, gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals bijvoorbeeld brand- of waterschade, of indien de zaken door anderen dan Wave zijn gewijzigd of niet vakkundig en regelmatig zijn onderhouden.

Let daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp 'retournering' om beschadiging tijdens het transport te vermijden.

Voorbeelden waarbij de garantie vervalt:


Beschadigde onderdelen van harddisks en andere massa-opslag producten: Te lange of te dikke schroeven beschadigen bij het monteren de printplaat van harddisks. Afgezien van het feit dat bij zulke beschadigingen de garantie vervalt, kan het kortsluiting veroorzaken en ook schade aanrichten aan andere componenten in jouw PC. Ook in dat geval vervalt elke aanspraak op garantie.
Mechanische beschadigingen van producten: Deuken of verbogen hoeken, in het bijzonder bij harddisks en andere massa-opslagproducten, wijzen op een niet juist gebruik van het product. Mechanisch beschadigde moederborden, processors, geheugenmodules, controllerkaarten etc. worden nimmer omgeruild. Garantie is in dergelijke gevallen uitgesloten.
Defecte componenten door een verkeerde energievoorziening: Rook- en kortsluitingssporen op componenten (moederbord, harddisk, geheugen etc.) duiden erop dat deze verkeerd aangesloten zijn. Ook in dit geval vervalt de garantie.
Beschadigde of verwijderde zegels: Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie.
Verbruiksartikelen: Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken. Cosmetica, verzorgingsproducten en parfums, waarvan de verpakking is geopend.
Hygiëne producten: Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.

In ieder geval geldt: Bouw alleen zelf componenten in, als je zeker weet hoe je dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.


Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die je meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie wordt geleverd. In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.

Kijk hier voor een overzicht van directe service van fabrikanten


Let je erop:

In de regel is de fabrikant, of een speciaal voor deze producten door de fabrikant aangewezen servicebedrijf, jou aanspreekpartner voor deze service en niet de verkoper. De afhandeling van garantie verloopt in deze gevallen dan ook direct via de fabrikant of het servicebedrijf. Meer informatie over fabrieksgarantie vind je in onze aanwijzingen voor directe service van fabrikanten. Door de afhandeling van de garantieclaim direct via de fabrikant te laten verlopen verkort je de tijd dat je jouw product moet missen vaak aanzienlijk.

Enkele fabrikanten bieden een fabrieksgarantie die langer is dan de wettelijke garantieperiode. Indien gewenst kunnen wij de afhandeling van een beroep op de fabrieksgarantie van je overnemen. Mocht je van deze mogelijkheid gebruik willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.


Klachten en klachtentermijn:

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen, vinden wij het belangrijk van jou te horen als je klachten hebt over onze dienstverlening. Doe dit- mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Het is in jou belang om je klachten schriftelijk kenbaar te maken.

Als je een klacht bij ons indient, zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij je binnen 14 dagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten. Klachten kunnen verstuurd worden naar: klachten@wave-distributie.nl o.v.v. jouw klantnummer en de klacht.



Alle prijzen zijn exclusief BTW, eventuele verzendkosten en transactiekosten en inclusief thuiskopieheffing.