WAVE Distributie
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

Tel: +31 (0)180 - 54 51 70
Wat betekent garantie?

Garantie betekent dat u van de leverancier van een product mag verwachten dat deze gedurende de overeengekomen garantietermijn garant staat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het geleverde product.

Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor u worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Dienst is vastgesteld.

Het testen van garantiegevallen is binnen het kader van onze klantenservice kosteloos. We vragen echter uw begrip voor het feit dat wij voor niet-garantiegevallen de kosten voor het testen en eventuele retournering aan u doorberekenen.

Bij defecten na het verstrijken van de garantieperiode ondersteunt WAVE u desgewenst ook. Afwijkende garantiebepalingen van fabrikanten geven wij aan u door, zonder deze echter te kunnen garanderen.

Om de afhandeling van garantieclaims te versoepelen verzoeken wij u, vóór toezending van het defecte product, onze aanwijzingen met betrekking tot retournering door te lezen. Zo helpt u wellicht onnodige kosten te voorkomen en is een snelle afhandeling mogelijk.

 

Het vervallen van de garantie

Houdt u er rekening mee dat bij mechanische beschadigingen zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan, uw recht op garantie vervalt. Evenmin vervalt de garantie indien fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik, gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals bijvoorbeeld brand- of waterschade, of indien de zaken door anderen dan Wave zijn gewijzigd of niet vakkundig en regelmatig zijn onderhouden.

Let u daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp 'retournering' om beschadiging tijdens het transport te vermijden.

Voorbeelden waarbij de garantie vervalt:

Beschadigde onderdelen van harddisks en andere massa-opslag producten:
Te lange of te dikke schroeven beschadigen bij het monteren de printplaat van harddisks. Afgezien van het feit dat bij zulke beschadigingen de garantie vervalt, kan het kortsluiting veroorzaken en ook schade aanrichten aan andere componenten in uw PC. Ook in dat geval vervalt elke aanspraak op garantie.
Mechanische beschadigingen van producten:
Deuken of verbogen hoeken, in het bijzonder bij harddisks en andere massa-opslagproducten, wijzen op een niet juist gebruik van het product. Mechanisch beschadigde moederborden, processors, geheugenmodules, controllerkaarten etc. worden nimmer omgeruild. Garantie is in dergelijke gevallen uitgesloten.
Defecte componenten door een verkeerde energievoorziening:
Rook- en kortsluitingssporen op componenten (moederbord, harddisk, geheugen etc.) duiden erop dat deze verkeerd aangesloten zijn. Ook in dit geval vervalt de garantie.
Beschadigde of verwijderde zegels:
Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie.
Verbruiksartikelen:
Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken. Cosmetica, verzorgingsproducten en parfums, waarvan de verpakking is geopend.
Hygiëne producten:
Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.

In ieder geval geldt: Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

 

Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie wordt geleverd. In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.

Kijk hier voor een overzicht van directe service van fabrikanten

Let u erop:


In de regel is de fabrikant, of een speciaal voor deze producten door de fabrikant aangewezen servicebedrijf, uw aanspreekpartner voor deze service en niet de verkoper. De afhandeling van garantie verloopt in deze gevallen dan ook direct via de fabrikant of het servicebedrijf. Meer informatie over fabrieksgarantie vindt u in onze aanwijzingen voor directe service van fabrikanten. Door de afhandeling van de garantieclaim direct via de fabrikant te laten verlopen verkort u de tijd dat u uw product moet missen vaak aanzienlijk.

Enkele fabrikanten bieden een fabrieksgarantie die langer is dan de wettelijke garantieperiode. Indien gewenst kunnen wij de afhandeling van een beroep op de fabrieksgarantie van u overnemen. Mocht u van deze mogelijkheid gebruik willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.


Klachten en klachtentermijn:

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen, vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze dienstverlening. Doe dit- mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.

Als u een klacht bij ons indient, zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kun verwachten. Klachten kunnen verstuurd worden naar: klachten@wave-distributie.nl o.v.v. uw klantnummer en de klacht.

* Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW, eventuele verzendkosten en inclusief thuiskopieheffing. Op al onze offertes en overeenkomsten zijn onze algemene leveringsvoorwaarden van toepassing. Lees ook de disclaimer.


 
Laatst bekeken (0)
Om het gebruiksgemak van de WAVE website te optimaliseren gebruiken wij cookies